Arabic news channel backed by Saudi prince goes on air



This archived news story is available only for your personal, non-commercial use. Information in the story may be outdated or superseded by additional information. Reading or replaying the story in its archived form does not constitute a republication of the story.

MANAMA, Bahrain (AP) — The fight for Arabic news viewers is heating up.

A new pan-Arab channel known as Alarab took to the airwaves Sunday from its headquarters in the tiny island nation of Bahrain, promising an "objective, fresh and unbiased view of world events."

It is backed by Saudi billionaire and royal family member Prince Alwaleed bin Talal.

Alarab's lead story was the purported beheading of Japanese journalist Kenji Goto by Islamic State militants. It then turned its focus on its own backyard, looking at Bahrain's decision to strip the citizenship of 72 nationals. Notably, its guests included prominent opposition activist Khalil al-Marzooq.

The channel faces stiff competition from established competitors including Qatar-based Al-Jazeera, as well as Sky News Arabia and Saudi-owned Al-Arabiya, both of which are headquartered in the United Arab Emirates.

Copyright © The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

The Associated Press

    SIGN UP FOR THE KSL.COM NEWSLETTER

    Catch up on the top news and features from KSL.com, sent weekly.
    By subscribing, you acknowledge and agree to KSL.com's Terms of Use and Privacy Policy.

    KSL Weather Forecast