Al Jazeera America sues former VP Gore

By The Associated Press | Posted - Sep. 19, 2014 at 12:01 p.m.



This archived news story is available only for your personal, non-commercial use. Information in the story may be outdated or superseded by additional information. Reading or replaying the story in its archived form does not constitute a republication of the story.

NEW YORK (AP) — Al Jazeera America is suing former Vice President Al Gore and Joel Hyatt, the former owners of the TV network that became Al Jazeera America.

The parties are fighting over money that is being held in escrow. The former vice president and Hyatt, the founder of Hyatt Legal Services, sued the network last month saying that it was improperly withholding tens of millions of dollars placed in escrow when Al Jazeera bought Current TV for $500 million.

Al Jazeera America says it is entitled to the money because Gore and Hyatt agreed to indemnify the network for claims made against Current TV, but didn't live up to their promise. It accuses the pair of "misrepresentations" and says they received hundreds of millions of dollars from the sale.

Gore and Hyatt filed a lawsuit against the network in the Delaware Court of Chancery. The two men each owned 20 percent of Current TV.

The Qatar-owned news channel took over Current TV's signal last August and hired U.S. TV news veterans including Soledad O'Brien and John Seigenthaler. It is available in almost 60 million U.S. homes.

Copyright © The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

The Associated Press

    SIGN UP FOR THE KSL.COM NEWSLETTER

    Catch up on the top news and features from KSL.com, sent weekly.
    By subscribing, you acknowledge and agree to KSL.com's Terms of Use and Privacy Policy.

    KSL Weather Forecast